![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEisi8WIreAZx_5hoVjcIVGfCVE2E5OSQMdJriI1czPayRg8-4dLMaJAYPkgCW7HJRmZA1X2f4KMhKPNUZFXDtOvBGnkOEPxbZXVlKPpy-OAjJZlBf5OiRXxhGfiC9aPuIgNFi3nBgcB16o/s640/SATIC-Minera-3674-e1521810234374-1024x683.jpg)
Door het lage waterpeil in de Rijn kunnen schepen niet meer worden vol varen omdat ze teveel diepgang hebben tov de waterstand. Schepen die normaal 4000 T kunnen meenemen zijn nu genoodzaakt om 1/3 minder lading te nemen. Dit houd in dat transporten van bouwmaterialen door de hittegolf die we vandaag doormaken mogelijk een duurdere prijs zullen krijgen.
Vele leveranciers van grondstoffen / bouwmaterialen rekenen momenteel reeds een laagwatertoeslag aan om de verhoogde transportprijzen te compenseren.
Vele leveranciers van grondstoffen / bouwmaterialen rekenen momenteel reeds een laagwatertoeslag aan om de verhoogde transportprijzen te compenseren.